بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/03 - 22:09
  • - تعداد بازدید: 40
  • - تعداد بازدیدکننده: 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عصر امروز

معاون عملی و فناوری رئیس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان با اجتماعات نخبگانی قم دیدار کرد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی قم دیدار کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

حسین افشین، رییس بنیاد نخبگان با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قم دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات، موانع و محدودیت‌های پیش روی جامعه علمی قم قرار گرفت.

اساتید و دانشجویان در این نشست برخی از چالش‌های جامعه علمی و دانشگاهی از جمله مسائل و مشکلات معیشتی، حمایت صنعت و بازار از نوآوری ها، تمرکززدایی و توجه بیشتر به ظرفیت‌های علمی دیگر استان‌ها و... مطرح و خواستار رفع موانع پیش روی جامعه علمی شدند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از حمایت هدفمند این بنیاد از طرح‌های علمی خبرداد و گفت: بنیاد ملی نخبگان منابع مالی محدودی دارد، اما تلاش می‌کنیم حمایت‌ها کاملا هدفمند باشد تا طرح‌ها به بار بنشیند و جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شود.

افشین گفت: سعی می‌کنیم تا بیش از قبل صنعتگران و تولید کنندگان را با جامعه علمی و دانشگاهی مرتبط کنیم.

وی در ادامه به موضوع معیشت جامعه دانشگاهی و علمی کشور اشاره کرد و گفت: اگر معیشت و مسکن نخبگان به خوبی فراهم شود سبب تمرکز بیشتر آنها بر روی کار‌های علمی و فناوری می‌شود. رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: اگر نخبگان از نظر مالی تامین نباشند، کشور به ثروت نمی‌رسد و اگر بگوییم چرا آنها ثروت دارند یعنی هنوز به توسعه نرسیده ایم.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 173288
کلمات کلیدی
مدیر قم
خبرنگار

مدیر قم