بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN

 

مراسم نکوداشت استاد محترم جناب آقای پروفسور لگنهاوزن

 

این برنامه با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی استان قم  و دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان، روز پنجشنبه 29 فروردین ماه 1398 در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

در این آیین نکوداشت حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون رییس قوه قضائیه، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر محمد محمدرضایی، دکتر ابوالفضل ساجدی، ابعاد شخصیتی پرفسور لگنهاوزن را بیان داشتند.

 

بنیاد ملی نخبگان، جامعه‌المصطفی‌العالمیه، مرکز پژوهش‌های صدرا، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه ادیان و مذاهب، کانون اندیشه جوان و همچنین دانشگاه مفید از نهادهای همکار در برگزاری آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن بودند.

 

پروفسور محمد لگنهاوزن، در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک متولد شد و در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه ایالت نیویورک در آوبنه (مرکز اداری و دانشگاهی ایالت نیویورک) مشغول تحصیل شد.

وی برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه لاس پذیرفته و در سال ۱۹۷۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد؛ لگنهاوزن ده سال نیز در دانشگاه تگزاس‌ جنوبی تدریس کرد و در همین دوران بر اثر آشنایی با دانشجویان مسلمان به اسلام گرایش پیدا کرد.

 

لگنهاوزن به دعوت انجمن حکمت و فلسفه به ایران مسافرت کرد و به تدریس اشتغال یافت؛ او از سال 1993 تا کنون در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه امام خمینی(ره) در حال تدریس است وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه تربیت مدرس و مفید را نیز دارد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از مجموعه مقالات با محوریت پروفسور لگنهاوزن از مقام علمی ایشان با حضور آیت الله مصباح یزدی و دکتر شاه رضایی مدیرکل دفتر تکریم و الگو سازی از نخبگان و تنی چند از مقامات  تجلیل به عمل آمد و ارج نامه بنیاد ملی نخبگان تقدیم ایشان شد.